top of page

Geng2 cytro Penyamun dah start balik.

Saya perhatikan geng2 cytro Penyamun dah start balik buat spin yahudi.

Diaorg cakap pada tahun 2017 tu, waris Sultan Sulu bukan saman Malaysia. Mereka hantar ”Nota Bantahan” saja.

Jahanam. Set2 ni ingat kes antarabangsa ni macam Mesyuarat PIBG sekolah, gamaknya.

Kes yang dibawa pada tahun 2017, sememangnya kes saman terhadap Malaysia. Ia bukan melalui Mahkamah seperti biasa tapi melalui proses Timbang Tara.

Timbang Tara ini juga proses undang2 yang sah , boleh ganti Mahkamah, untuk dapatkan keputusan undang2 yang kompleks dan dalam masa yang singkat.

Namun syaratnya, kedua2 pihak kena bersetuju siapa Hakim/ Pengtimbang Tara yang boleh menghakimi kes. Itu sebab, Malaysia menang untuk tolak tuntutan Sulu di Mahkamah Tinggi.

Kerana, Malaysia tak pernah setuju dengan proses Timbang Tara ini dan tak pernah lantik mana2 hakim secara bersama dengan pihak satu lagi.

Tapi, isu pokoknya, Najib tetap bersalah, bila bolayan saman tahun 2017. Dia spin la saman tu level “Nota Bantahan”, kita tak payah layan la… set2 ni kalau tak menipu tak sah.

***************************************************

Lagi satu, set2 hantu raya ni dok komen pasal Jus mundi. Website yang ramai lampirkan untuk tunjuk keputusan kes. Katanya apa jenis website ni. Nama pun lawak.

Tuan puan gelak je balik pada diaorang ni. Jus mundi ini merupakan portal carian kes2 antarabangsa. Digunakan oleh hakim dan peguam seluruh dunia.

Set2 ni mentelaahnya kurang. Maafkan lah mereka.

Lepas ni, kalau cytro politaik dia dok spin lagi, tuan/ puan gunalah peluru di atas untuk tembak balik ya?




4 views

Recent Posts

See All

TUKAR

Betul ke nak tukar Kerajaan lagi, apa cerita sebenarnya?

Comentários


bottom of page